Hyppää sisältöön

Ohje yhteissähköpostilaatikon tilaamiseen

Yhteispostilaatikon tilaaminen Varhassa

Yhteissähköpostilaatikot tilataan 2M-IT:n palvelukanavasta, joka löytyy intran etusivulta. Palvelukanavaan (Efecte) kirjaudutaan vs-alkuisella käyttäjätunnuksella. Jos olet unohtanut Omapostiin tulleen tai esimieheltä saamasi käyttäjätunnuksen, niin voit tilata uuden servicedeskistä.

Tilauslomake löytyy näin: Valitse palvelukanavan valikosta Palvelupyynnöt > Muutokset sähköpostiin > 1. Uuden yhteissähköpostilaatikon luonti. Täytä kentät oheisen ohjeen mukaan.

Määrittele pyyntöön:

  • Tilattava sähköpostiosoite (”testilaatikko@varha.fi”).
  • ”Henkilöiden sähköpostiosoitteet, joille oikeus lisätään”-kenttään liitetään henkilöt tai erikseen liitetiedostona.

Huomoithan yksikkösi kokonaiskuvan ennen kuin teet tilauksen. Toivomme, että yhteissähköpostilaatikoiden tilaamisesta ja käytännöistä sovitaan työyhteisön kesken.

Käytä myös harkintaa yhteissähköpostilaatikon osoitteen kanssa ja huomio, että sen on oltava käyttökelpoinen koko Varhan kannalta. Esimerkiksi ”toimistosihteerit@varha.fi” ei olisi sovelias vain tietyn sote-alueen toimistosihteerien tavoittamiseksi.

Palvelukanavasta voi myös pyytää oikeuksia olemassa olevaan yhteissähköpostilaatikkoon. Oikeuksia voi pyytää käyttäjän esimies tai käyttäjä, jolla on jo oikeudet kyseiseen yhteispostilaatikkoon.

Muista myös Usein kysytyt kysymykset (UKK)