2M-IT tarjoaa hyvinvointialueelle siirtyvälle henkilökunnalle koulutusta varha.fi-tunnusten käyttöönottoon.
Koulutus järjestetään tiistaina 20.12. klo 14 alkaen. Koulutus järjestetään Teamsilla
Koulutus tallennetaan ja siihen ei tarvitse erikseen ilmoittautua.
Koulutuksen aikana on mahdollista esittää kysymyksiä Teamsin chat-ikkunan kautta. Kysymyksiin vastataan kootusti jälkikäteen. Koulutustallenne ja -materiaali tulee katsottavaksi myöhemmin ilmoitettavassa osoitteessa.
Tunnuksen käyttöönotto
Kun olet saanut viestin käyttäjätunnuksesta 2M-IT:ltä, aktivoi tunnus mahdollisimman pian. Kirjaudu internetselaimen kautta saamasi ohjeen mukaisesti ja vaihda salasana.
Tunnuksella pääsee aluksi hyvinvointialueen:
- Sähköpostiin (selaimella)
- Teamsiin (selaimella)
- Työasemaan (käytettävissä eri ajankohtina, organisaatiosta riippuen)
- Varhan intraan
Vuoden 2023 alusta alkaen on suotavaa käyttää vain hyvinvointialueen sähköpostia kaikkeen viestintään.
Tunnuksiin liittyvissä ongelmatilanteissa ota yhteyttä 2M-IT:n ServiceDeskiin:
- Sähköpostitse servicedesk@2m-it.fi
- Arkisin klo 8–16 puhelimesta 010 198 260
2M-IT:n ServiceDesk – miten ja missä asioissa voin olla yhteydessä?
Vuoden 2023 alusta alkaen ServiceDesk toimii ensimmäisenä yhteydenottopisteenä, joten voit olla yhteydessä 2M-IT:n ServiceDeskiin kaikissa IT-asioissa, olipa kyse sitten esimerkiksi käyttäjätunnusasioista, sovellusasioista tai työasemiin liittyvistä työpyynnöistä.
ServiceDesk pyrkii ratkaisemaan palvelupyynnön jo yhteydenoton aikana, mutta tarvittaessa pyyntö reititetään eteenpäin joko 2M-IT:n sisällä vastuutiimeille tai sovelluksen pääkäyttäjille.
ServiceDeskiin voit olla yhteydessä Palvelukanavan kautta, Palvelukanavasta löytyvän Chatin kautta, puhelimitse tai sähköpostitse heti vuoden 2023 alusta.
ServiceDeskin yhteystiedot 2.1.2023 alkaen:
- auki arkisin 7–17
- puhelinnumero 010190050 – HUOM! Numero ei ole vielä käytössä
- https://palvelukanava03.mednet.fi/ssc
- Chat avoinna arkisin 8-15
- servicedesk@2m-it.fi